
Puls Budownictwa
Aktualności z różnych sektorów branży budowlanej, plany rozwoju i działania kluczowych firm relacje z placu budowy oraz innowacyjne produkty i technologie dla budownictwa.
Próbny test
ertyfikowana jakość usług szkoleniowych i doradczych: ISO 9001:2015 – potwierdzenie najwyższych standardów jakości w naszych usługach szkoleniowych i doradczych. Dzięki certyfikacji otrzymujesz: Profesjonalizm i skuteczność — kompleksowe szkolenia dopasowane do Twoich potrzeb i realiów rynku budowlanego. Wiarygodność danych — opartych na solidnych źródłach i praktycznych analizach. Ciągłe doskonalenie — nasz system zarządzania jakością gwarantuje, że usługi są stale aktualizowane i ulepszane. Oferta dostępu do informacji jest indywidualna i tworzona pod konkretne potrzeby firmy. Analiza potrzeb odbywa się podczas rozmowy z Doradcą Klienta, który jednocześnie oprowadza Państwa po Aplikacji. Po wykupieniu pełnego abonamentu zyskacie Państwo: spersonalizowane powiadomienia na skrzynkę mailową o nowych i aktualizowanych inwestycjach, wsparcie w procesie ofertowania, informacje na temat aktualnych zleceń na prace i usługi budowlane, E-portfolio – możliwość oznaczenia swojej firmy jako uczestnika danej inwestycji, dostęp do informacji na temat uczestników rynku, zamieszczenie pełnej wizytówki firmy - opcja dodatkowa, dostęp do danych rynkowych zgromadzonych w aplikacji Analizy i Raporty - bieżącej i przyszłej sytuacji na rynku budowlanym, prezentowanej według określonych parametrów, oraz aktywności uczestników procesu inwestycyjnego - opcja dodatkowa, Planner - narzędzie zintegrowane z bazą inwestycji, pozwalające na szybkie dodanie projektów do listy codziennych zadań handlowych, dające możliwość tworzenia historii kontaktów, notatek, szybkiego podglądu sprzedaży i produktu oferowanego na daną budowę - opcja dodatkowa, umieszczanie artykułów informujących o firmie - opcja dodatkowa, zamieszczenie banneru na stronie głównej - opcja dodatkowa.

Chcesz uzyskać pełen dostęp do informacji o inwestycjach i zleceniach z całej Polski?
Wypróbuj bez zobowiązańW przypadku pytań dotyczących działania aplikacji zapraszamy do kontaktu z konsultantem poprzez czat lub:
Skontaktuj się
Dlaczego posadzki żywiczne sprawdzają się w magazynach spożywczych
W branży logistycznej i magazynowej, szczególnie w obiektach przechowujących żywność, jakość nawierzchni odgrywa kluczową rolę nie tylko dla zachowania standardów sanitarnych, ale także dla efektywności i bezpieczeństwa operacyjnego. Posadzki żywiczne coraz częściej wybierane są jako rozwiązanie, które łączy wytrzymałość, łatwość utrzymania higieny oraz funkcjonalność w intensywnie eksploatowanych przestrzeniach. Magazyny żywności muszą spełniać restrykcyjne wymagania wynikające z przepisów sanitarno-higienicznych oraz specyfiki przechowywanego asortymentu. Kluczowe cechy posadzek w tego typu obiektach to: łatwość czyszczenia, odporność na działanie czynników zewnętrznych, bezpieczeństwo dla użytkowników oraz trwałość w warunkach dużego obciążenia. Higiena i wymogi sanitarne Posadzka żywiczna dzięki swojej bezpoinowej strukturze zapobiega gromadzeniu się nieczystości, rozwojowi bakterii i grzybów. Ponadto jej gładka i nienasiąkliwa powierzchnia ułatwia mycie i czyszczenie, a wysoka odporność chemiczna pozwala na zastosowanie różnorodnych środków dezynfekujących powierzchnię. Posadzki żywiczne spełniają wymogi HACCP, norm ISO 22000 oraz wytycznych GHP/GMP (dobrej praktyki higienicznej i produkcyjnej). Trwałość oraz odporność mechaniczna, chemiczna i termiczna Posadzka w magazynie podlega intensywnej eksploatacji: ruch wózków magazynowych, punktowy nacisk regałów wysokiego składowania czy też niskie temperatury w mroźniach i chłodniach nieustannie testują odporność i trwałość posadzki. Posadzki żywiczne charakteryzuje wysoka odporność na ścieranie, mechaniczne uderzenia oraz działanie szeregu substancji chemicznych: kwasów, tłuszczów, detergentów. Działanie niskich temperatur także nie wpływa na zachowanie ich odporności mechanicznej i chemicznej.
Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie. Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie. Rusza budowa
Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie. Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie RuRusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie. Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie sza Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie. Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie

Centralny Port Komunikacyjny z nowym harmonogramem. Lotnisko wystartuje za 7 lat
Nowy harmonogram Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 przewiduje wydatki na kontynuację prac przygotowawczych i projektowych oraz zasadnicze roboty budowlane w łącznej wysokości 131,7 mld zł. Plany zakładają uruchomienie do końca 2032 roku pierwszego etapu Lotniska CPK i Kolei Dużych Prędkości między Warszawą, CPK i Łodzią. Uchwalony przez rząd Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032 ustanawia ramy finansowe i warunki realizacji zamierzeń państwa w zakresie CPK. Zapisane w Programie finansowanie pozwoli m.in. na kontynuację zaawansowanych już prac projektowych (w przypadku Łodzi także trwających prac w terenie), a także wykup nieruchomości i realizację właściwych robót budowlanych. W wyniku weryfikacji zaawansowania Programu CPK dokonano zmniejszenia planowanych wydatków w formie emisji obligacji w kolejnych latach. W aktualizacji Programu maksymalna roczna wartość zaangażowania Skarbu Państwa w tej formie wynosi ok. 11,5 mld zł, podczas gdy wcześniej było to ponad 13 mld zł. Jak wynika z przyjętego Programu Wieloletniego, do 2032 r. wartość planowanych inwestycji lotniskowych CPK to 42,7 mld zł. Urealniony harmonogram zakłada uruchomienie Lotniska CPK – zintegrowanego z podziemnym dworcem kolejowym – w 2032 r. Aktualizacja Programu przewiduje, że w 2032 r. zakończą się testy systemów i procesy certyfikacji lotniska. Wtedy ma ono być administracyjnie i organizacyjnie gotowe do uruchomienia, co oznacza, że zakończenie budowy musi nastąpić co najmniej kilka miesięcy wcześniej. Program przewiduje środki na budowę terminala pasażerskiego, który w pierwszym etapie umożliwi obsługę do 34 mln pasażerów rocznie. Według prognoz Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Lotniczych (IATA), które są obecnie aktualizowane, taka przepustowość jest wystarczająca co najmniej do końca 2035 r. W ramach etapowania inwestycji jest przewidziane jej zwiększenie o kolejnych 10 mln pasażerów, czyli do 44 mln osób rocznie. Projekt budowlany lotniska, dla którego dobiegają właśnie końca odbiory, zakłada, że rozbudowa jest możliwa bez istotnego wpływu na prowadzone operacje lotnicze. Powierzchnia terminala pasażerskiego została dostosowana do niezbędnej przepustowości i wynosi teraz 400 tys. mkw. W ramach inwestycji lotniskowych planowana jest budowa m.in. dwóch równoległych dróg startowych o długości 3.800 m każda wraz z systemem dróg kołowania i płyt postojowych. Infrastruktura kolejowa Kolejowy aspekt całego przedsięwzięcia zakłada m.in. budowę kolejowej linii „Y”, która połączy Warszawę z Lotniskiem CPK, Łodzią, a dalej – rozwidlając się w Sieradzu – z Wrocławiem i Poznaniem, zostanie przeznaczonych ponad 76,8 mld zł – środki pochodzić będą z emisji obligacji i dofinansowania UE. Program zakłada, że do końca 2032 r. zostanie uruchomiona pierwsza linia KDP z Warszawy do Łodzi (wraz z 4,6-kilometrowym tunelem w tym mieście) oraz stacją kolejową CPK zintegrowaną z terminalem Lotniska. Roboty budowlane dla tunelu w Łodzi już się rozpoczęły, dla dworca pod Lotniskiem CPK gotowy jest projekt budowlany. Dla pozostałej części odcinka Warszawa – Łódź (oraz innych fragmentów „Y”) dokumentacja budowlana jest opracowywana. Szacowany czas przejazdu pociągu z Warszawy Centralnej do CPK to 20 min, a do Łodzi – ok. 40 min. Oobecnie w spółce trwają zaawansowane analizy w celu przyspieszenia budowy łączników kolejowych z Centralną Magistralą Kolejową, które umożliwią wygodniejszy dojazd na Lotnisko CPK od strony Krakowa i Katowic. – Wbrew rozpowszechnianym informacjom Program Wieloletni 2024-2030 z października 2023 r. nie uwzględniał budowy 2 tys. km nowych linii kolejowych. W praktyce nie przewidywał nawet rozpoczęcia prac przygotowawczych dla ok. 1/4 długości tych linii. Zakładał wybudowanie do 2030 r. ok. 130 km linii KDP. W poprzedniej wersji wszystkie umowy na roboty budowlane na odcinku Łódź – Wrocław planowano zawrzeć do 2030 r., jednocześnie nie przewidując finansowania całości robót – podkreśla dr Filip Czernicki, prezes spółki CPK. Przesunięcie środków i wydłużenie perspektywy Programu z 2030 r. do 2032 r. umożliwi w trakcie jego trwania zakończenie robót budowlanych na łącznie ok. 320 km linii KDP. Środki założone w aktualizacji Programu zakładają wybudowanie do 2032 r. odcinków: z Warszawy przez Łódź i Sieradz do Wrocławia, a także większość robót na odcinku Sieradz – Poznań.

Rusza budowa parku handlowego w Nowej Rudzie.
PKB Inwest Budowa ma prawomocne pozwolenie na budowę kolejnej inwestycji. Spółka zrealizuje park handlowy w Nowej Rudzie (województwo dolnośląskie). Generalnym wykonawcą inwestycji jest STB Budownictwo. Wśród najemców znajdują się Biedronka, CCC, Empik, Pepco, Rossmann, Sinsay. Obiekt handlowo-usługowy powstanie w Nowej Rudzie przy ul. Pułkownika Józefa Sokoła. W ramach inwestycji zaplanowano trzy budynki handlowo-usługowe o łącznej powierzchni najmu 5700 mkw. Znajdzie się w nich dziesięć lokali znanych przez klientów marek. Do każdego z lokali wejść będzie można bezpośrednio z parkingu. Dla zmotoryzowanych klientów przygotowane zostanie 155 miejsc postojowych. – Tak jak wcześniej zapowiadaliśmy, zgodnie z planem ruszamy z naszą najnowszą inwestycją w Nowej Rudzie. Ze względu na duży potencjał tej lokalizacji, park handlowy w Nowej Rudzie jeszcze przed rozpoczęciem budowy wzbudza duże zainteresowanie wśród potencjalnych najemców. Możemy już potwierdzić, że jednym z kluczowych najemców będzie sieć sklepów dyskontowych Biedronka. Wśród najemców znajdą się znane i lubiane przez konsumentów marki takie jak Biedronka, CCC, Empik, Pepco, Rossmann, Sinsay i Worldbox - mówi Jacek Ostwald, komplementariusz PKB Inwest Budowa. Generalnym wykonawcą inwestycji jest STB Budownictwo. Za komercjalizację odpowiada spółka PKB Inwest Budowa. Otwarcie obiektu planowane jest na trzeci kwartał 2025 roku. To już kolejny park handlowy, którego budowę PKB rozpoczyna w tym roku. Na przestrzeni 20 lat spółka zrealizowała ponad 30 inwestycji na terenie całej Polski, z których część nadal znajduje się w portfelu firmy, a inne zostały sprzedane zewnętrznym partnerom.

Nowa inwestycja CTP pod Warszawą. Wkrótce start budowy
Na początku 2025 roku deweloper CTP rozpocznie budowę kompleksu produkcyjno-logistycznego CTPark Warsaw Janki. W ramach podwarszawskiej inwestycji powstanie siedem budynków o łącznej powierzchni najmu ponad 45 500 mkw. i z różnorodnymi formatami przestrzeni. – CTPark Warsaw Janki będzie siódmym parkiem CTP w aglomeracji warszawskiej. Silna koncentracja biznesu w tym regionie wynika z wciąż znaczącego potencjału wzrostu i stabilnego popytu. Dlatego to właśnie tu zlokalizowaliśmy blisko 37 proc. naszych obiektów produkcyjno-magazynowych. Województwo mazowieckie przyciąga długoterminowych najemców, w tym inwestycje zagraniczne, ale też firmy z sektora MŚP, które coraz chętniej wybierają nowoczesne powierzchnie na obrzeżach dużych miast, doceniając ich dogodne usytuowanie, rozwiniętą infrastrukturę transportową oraz elastyczne warunki najmu dostosowane do skali działalności – mówi Piotr Flugel, Managing Director w CTP Polska. Inwestycja w podwarszawskich Jankach będzie kolejnym parkiem biznesowym w portfolio CTP zaprojektowanym pod model multi-tenant. By sprostać oczekiwaniom przedsiębiorstw z odmiennych sektorów i o różnej skali działalności deweloper zaoferuje zróżnicowane formaty nieruchomości. Będą to zarówno duże powierzchnie typu big box – w CTP określane jako CTSpace, CTFlex, jak i CTBox, a więc magazyny (small business units) dla mniejszych podmiotów, potrzebujących od nawet około 500 mkw. do 1500 mkw. – Posiadamy wszystkie pozwolenia niezbędne do rozpoczęcia procesu budowy. Kompleks powstanie na działce o powierzchni ponad 13 ha. To grunt, który nabyliśmy w pierwszym półroczu tego roku w ramach akwizycji pół miliona mkw. terenów inwestycyjnych. Jego strategiczną przewagą jest lokalizacja: miejska, bezpośrednio sąsiadująca z Warszawą, a także szybki dostęp do sieci dróg krajowych i wojewódzkich (S7) oraz lotniska Chopina – CTPark Warsaw Janki położony jest pomiędzy S7 a Aleją Krakowską. Stąd też, jak i z uwagi na zróżnicowanie modułów najmu, ta inwestycja ma szansę stać się nowym ekosystemem logistyczno-przemysłowym, w którym różnorodni najemcy nie tyle będą równolegle prowadzić swoje biznesy, co współpracować i zazębiać swoje działalności - tłumaczy Patrycja Makowska, Business Developer w CTP Polska. Zgodnie z harmonogramem budowa pierwszego budynku rozpocznie się na początku 2025 roku, obiekt zostanie oddany do użytkowania w III kwartale 2025 roku. Aktualnie w realizacji w Mazowieckiem, na różnych etapach zaawansowania, są CTParks w: Wiskitkach, Mszczonowie, Kobyłce, Emilianowie oraz gminie Czosnów. Firma przygotowuje się także do rozpoczęcia budowy CTPark Warsaw Nowy Konik oraz CTPark Warsaw Janki. Docelowo, za sprawą tych inwestycji, deweloper dostarczy na stołeczny rynek ponad 827 700 mkw. powierzchni najmu. Dotychczas oddał do użytkowania ok. 52 proc. z tej przestrzeni.

Grupa Antczak buduje w Tychach dla Grupy Maspex
Ruszyły prace na budowie kompleksu logistycznego z magazynem wysokiego składowania, który dla Grupy Maspex realizuje Grupa Antczak. Obiekt pomieści niemal 60 tys. palet. To kolejny wspólny projekt w sektorze magazynowo-przemysłowym realizowany przez obie firmy. W Tychach rozpoczęły się prace przy budowie nowoczesnego kompleksu składającego się z hali magazynowej wysokiego składowania oraz przylegającej do niej przestrzeni ekspedycyjnej. Wysokość części magazynowej wyniesie 35,45 m. Łączna powierzchnia zabudowy wyniesie ponad 11,7 tys. m kw., a powierzchnia użytkowa – prawie 13,5 tys. mkw. Obiekt pomieści niemal 60 tys. palet, których ruch będzie się odbywał w sposób w pełni zautomatyzowany. Realizacja obiektu umożliwi magazynowanie znacznych ilości towaru na o wiele mniejszej powierzchni w porównaniu do tradycyjnych sposobów składowania. Nowoczesne technologie zapewnią szybki dostęp do produktów oraz ich precyzyjną kontrolę ilościową i jakościową. Celem jest maksymalne ułatwienie pracy operatorów, pełna optymalizacja zarządzania ruchem produktów, a także zmniejszenie wpływu działalności na środowisko naturalne. Budowany w Tychach obiekt to kolejna inwestycja realizowana przez Grupę Antczak, pełniącą funkcję generalnego wykonawcy, dla Grupy Maspex. W Tymbarku spółka finalizuje obecnie prace przy budowie kompleksu logistyczno-magazynowego o powierzchni prawie 8 tys. mkw. Inwestycja pozwoli na połączenie części produkcyjnej istniejącego zakładu z nową powierzchnią magazynową przy pomocy napowietrznych estakad technologicznych. – Kontynuacja współpracy z Grupą Maspex to potwierdzenie naszych najwyższych standardów i wieloletniego doświadczenia na rynku magazynowo-przemysłowym. W Tychach realizujemy jeden z najnowocześniejszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie obiektów w południowej Polsce. Cieszę się, że Grupa Antczak jest dziś partnerem pierwszego wyboru w realizacji złożonych, ciekawych i pełnych wyzwań projektów logistycznych – podkreśla Dominik Wróbel, Dyrektor Oddziału Kraków w Grupie Antczak. Sektor magazynowo-przemysłowy jest jednym z filarów rozwoju Grupy Antczak. W minionych pięciu latach, tj. od 2019 do 2023 roku, Grupa przekazała klientom ponad 1 mln mkw. powierzchni z tego segmentu. Inwestycje były realizowane w całej Polsce, w tym w kluczowych aglomeracjach, m.in. warszawskiej (Teresin), łódzkiej (Stryków), wrocławskiej (Wróblowice, Magnice), krakowskiej (Kraków, Kokotów, Balice, Skawina), lubelskiej (Lublin, Trojaczkowice) i wielkopolskiej (Kalisz).